Minimalna wersja produktu
Wersja MVP koncentruje się na kluczowym elemencie rozwiązania. Pozwala zweryfikować ideę dużo niższym kosztem niż uruchomienie pełnej platformy.
Cel:
Uruchomienie podstawowej wersji platformy i eliminacja ryzyka związanego z opracowaniem pełnego produktu.
Pomożemy poprzez:
- ukształtowanie Twojej idei,
- wskazanie krytycznych obszarów, które mogą mieć wpływ na tworzenie i rozwijanie produktu,
- opracowanie i implementację wersji MVP Twojej platformy,
- wskazanie, na które elementy warto zwrócić uwagę podczas prowadzenia analizy interakcji użytkowników z Twoją aplikacją.
Usługa przeznaczona dla:
- startupów, które pragną zweryfikować swój pomysł wśród grupy odbiorców,
- zespołów R&D odpowiedzialnych za wdrażanie innowacji w firmie,
- firm, którym zależy na szybkiej i sprawnej realizacji nowego produktu.
Realizacja usługi
Analiza przedwdrożeniowa
Poznajemy wymagania Twoje i Twojego biznesu. Wspólnie wyznaczamy cele, które ma spełniać wersja MVP. Określamy, które funkcjonalności są kluczowe dla szybkiego uruchomienia działającego produktu oraz wyznaczamy te, które będą rozwijane w przyszłości.
Prace deweloperskie i QA
Realizujemy założenia wyznaczone na etapie analizy przedwdrożeniowej. Budujemy platformę z uwzględnieniem narzędzi do zbierania statystyk umożliwiających analizę zachowań użytkowników. W trakcie trwania prac deweloperskich jesteśmy otwarci na wprowadzanie zmian oraz ulepszeń w konsultacji z Tobą.
Uruchomienie produkcyjne
Po uprzednim przeprowadzeniu testów jakości uruchamiamy platformę w wersji MVP. Doradzamy Ci, jak zweryfikować funkcjonowanie MVP wśród grupy odbiorców. W zależności od Twojej decyzji podejmujemy się dalszej rozbudowy lub wprowadzania zmian istniejącej wersji.
Skuteczność Webini
60 dni
potrzebujemy na przełożenie 90% pomysłów na wersję MVP platformy
w 15 minut
opracowaliśmy działający proof of concept funkcjonalności na platformę SaaS
25 godzin
zajęło nam przygotowanie wersji MVP rozwiązania wykorzystującego technologię AMP
Minimalna wersja produktu
Minimalna wersja produktu, określana częściej jako MVP, to platforma gotowa do wprowadzenia na rynek, jednak zrealizowana w podstawowym stopniu. Opracowanie i wdrożenie MVP pozwala znacznie zminimalizować ryzyko biznesowe związane z implementacją kompletnego produktu.
Jaki jest cel MVP?
Minimum Viable Product powinien być uruchamiany wszędzie tam, gdzie zależy nam na spełnieniu podstawowych założeń biznesowych przy jednoczesnym wyeliminowaniu możliwości niepowodzenia. MVP jest podstawowym produktem, który pozwala uruchomić główne funkcje platformy i zweryfikować ich odbiór wśród użytkowników. Skupienie się na kluczowych funkcjonalnościach sprawia, że przy wygospodarowaniu stosunkowo niskich kosztów możemy zweryfikować zasadność idei. MVP project umożliwia zbadanie zainteresowania klienta – wprowadzając minimalną wersję produktu obserwujemy, czy pomysł był trafiony i jest warty rozbudowania.
Opracowanie MPV umożliwia też wykrycie krytycznych obszarów, które mogłyby zaważyć nad sukcesem projektu. Tak stworzony produkt jest łatwy do zmodyfikowania i zoptymalizowania pod kątem zbadanych potrzeb klienta. W krótkim czasie i przy niewielkim nakładzie środków otrzymujemy feedback z rynku, dotyczący zapotrzebowania na produkt.
Minimum Viable Product powinien być uruchamiany wszędzie tam, gdzie zależy nam na spełnieniu podstawowych założeń biznesowych przy jednoczesnym wyeliminowaniu możliwości niepowodzenia. MVP jest podstawowym produktem, który pozwala uruchomić główne funkcje platformy i zweryfikować ich odbiór wśród użytkowników. Skupienie się na kluczowych funkcjonalnościach sprawia, że przy wygospodarowaniu stosunkowo niskich kosztów możemy zweryfikować zasadność idei. MVP project umożliwia zbadanie zainteresowania klienta – wprowadzając minimalną wersję produktu obserwujemy, czy pomysł był trafiony i jest warty rozbudowania.
Opracowanie MPV umożliwia też wykrycie krytycznych obszarów, które mogłyby zaważyć nad sukcesem projektu. Tak stworzony produkt jest łatwy do zmodyfikowania i zoptymalizowania pod kątem zbadanych potrzeb klienta. W krótkim czasie i przy niewielkim nakładzie środków otrzymujemy feedback z rynku, dotyczący zapotrzebowania na produkt.
MVP a końcowa wersja projektu
Kiedy warto skorzystać z MVP? Startupy i firmy wchodzące na rynek to grupy, które zdecydowanie zyskają na wprowadzeniu minimalnej wersji produktu. Przetestowanie podstawowych funkcjonalności będzie wartościowe również dla biznesów planujących zaoferowanie klientom nowych usług.
Jednak MVP sprawdza się nie tylko wtedy, gdy chcesz zaoszczędzić na stworzeniu produktu, który mógłby być nieodpowiedni na dany rynek lub niedopasowany do targetu. W rzeczywistości skorzystanie ze strategii, z jaką związany jest Minimal Viable Product, pozwala Ci trafić do użytkowników tak szybko, jak to tylko możliwe. To niebywała zaleta szczególnie w przypadku unikatowych rozwiązań, których zbyt późne wprowadzenie może ważyć nad ich być lub nie być. W czasie, kiedy Twój zespół poświęci się pracy nad udoskonaleniem projektu, MVP będzie zbierać pierwsze oceny i pierwszych klientów, a przede wszystkim – ugruntowywać swoje miejsce na rynku.
Kiedy warto skorzystać z MVP? Startupy i firmy wchodzące na rynek to grupy, które zdecydowanie zyskają na wprowadzeniu minimalnej wersji produktu. Przetestowanie podstawowych funkcjonalności będzie wartościowe również dla biznesów planujących zaoferowanie klientom nowych usług.
Jednak MVP sprawdza się nie tylko wtedy, gdy chcesz zaoszczędzić na stworzeniu produktu, który mógłby być nieodpowiedni na dany rynek lub niedopasowany do targetu. W rzeczywistości skorzystanie ze strategii, z jaką związany jest Minimal Viable Product, pozwala Ci trafić do użytkowników tak szybko, jak to tylko możliwe. To niebywała zaleta szczególnie w przypadku unikatowych rozwiązań, których zbyt późne wprowadzenie może ważyć nad ich być lub nie być. W czasie, kiedy Twój zespół poświęci się pracy nad udoskonaleniem projektu, MVP będzie zbierać pierwsze oceny i pierwszych klientów, a przede wszystkim – ugruntowywać swoje miejsce na rynku.
Jak wygląda Minimal Viable Product?
Minimal Viable Product wcale nie oznacza projektu gorszej jakości. Aby uzyskać rzetelną informację zwrotną, ważne jest wprowadzenie minimalnej wersji produktu z ograniczonymi funkcjonalnościami. Jeśli użytkownicy będą nimi zainteresowani, daje to zielone światło na wdrażanie kolejnych elementów.
MVP jest produktem z minimalnym zestawem cech, umożliwiających wygodne korzystanie z platformy i zbieranie informacji od użytkowników. Może mieć formę landing page’a lub witryny niewyposażonej w dodatkowe funkcjonalności, których wprowadzenie zajmuje więcej czasu i wymaga przetestowania.
Po uruchomieniu MVP możesz na bieżąco zbierać feedback od pierwszych i kolejnych użytkowników. Przy dalszym rozwoju platformy bierzemy pod uwagę informacje o elementach wymagających rozbudowy, jak i tych, z których klienci są zadowoleni. Po sukcesie MVP przychodzi czas na dodawanie nowych funkcjonalności. Na podstawie zebranych danych eksperci dostosowują projekt do potrzeb użytkowników.
Minimal Viable Product wcale nie oznacza projektu gorszej jakości. Aby uzyskać rzetelną informację zwrotną, ważne jest wprowadzenie minimalnej wersji produktu z ograniczonymi funkcjonalnościami. Jeśli użytkownicy będą nimi zainteresowani, daje to zielone światło na wdrażanie kolejnych elementów.
MVP jest produktem z minimalnym zestawem cech, umożliwiających wygodne korzystanie z platformy i zbieranie informacji od użytkowników. Może mieć formę landing page’a lub witryny niewyposażonej w dodatkowe funkcjonalności, których wprowadzenie zajmuje więcej czasu i wymaga przetestowania.
Po uruchomieniu MVP możesz na bieżąco zbierać feedback od pierwszych i kolejnych użytkowników. Przy dalszym rozwoju platformy bierzemy pod uwagę informacje o elementach wymagających rozbudowy, jak i tych, z których klienci są zadowoleni. Po sukcesie MVP przychodzi czas na dodawanie nowych funkcjonalności. Na podstawie zebranych danych eksperci dostosowują projekt do potrzeb użytkowników.
Wdrożenia Webini
Stworzenie MVP i rozbudowa platformy
Budowa i rozwój platformy do analizy BigData, zbierającej informacje z czterech niezależnych kanałów na temat aktywności w mediach społecznościowych i poziomu zaangażowania w opublikowane treści.
Rekomendowane technologie
Frontend
i wiele więcej… Dobierzemy odpowiednią technologię do Twojego projektu, a wszystko w oparciu o nasz autorski system.