Wdrożenie

Przyspieszenie platformy eCommerce Helikon-Tex.com

dots
dots
dots
dots
helikon strona internetowa

Wyzwanie

Platforma potrzebowała średnio 4 sekund, by w pełni załadować stronę główną i nawet 7 sekund, by wczytać podstronę kategorii czy produktu.

Dowiedz się więcej

Rezultat

Skróciliśmy czas potrzebny do załadowania strony głównej z 4 do mniej niż 2 sekund, a dla podstron kategorii i produktów z 7 do 2,5 sekundy. Przy okazji prowadzenia prac optymalizacyjnych znaleźliśmy możliwość dwukrotnego obniżenia kosztów utrzymania infrastruktury w chmurze AWS.

Powód do dumy

Dodaliśmy warstwę cache’owania po stronie serwera, która pozwala natychmiast serwować użytkownikowi uprzednio odwiedzone strony, bez konieczności dynamicznego generowania przez aplikację zawartości całej witryny.


Referencje

5.0

Quality :

Schedule :

Cost :

Willing to refer :

5.0

5.0

5.0

5.0

image-2326

"Jestem pozytywnie zaskoczony faktem, że zespół wyszedł poza zakres ustalonych działań. Zgłosiliśmy się do nich z prośbą o przyspieszenie naszej platformy, a dodatkowo otrzymaliśmy także wskazówkę, jak obniżyć koszt utrzymania infrastruktury. Całość realizacji zlecenia przebiegła bardzo sprawnie, a osoby odpowiadające za wdrożenie, na bieżąco informowały nas o postępach. Cieszę się, że Webini rzeczywiście dba o zadowolenie i pozytywne doświadczenia swoich klientów."

Krystian Niedźwiecki
Marketing Manager

Zakres prac i uzyskane efekty

Helikon-Tex jest polską marką zajmującą się produkcją i dystrybucją odzieży militarnej i paramilitarnej oraz akcesoriów związanych z survivalem i outdoorem.

checkmark optymalizacja wydajności i procesów po stronie platformy
checkmark optymalizacja kosztów utrzymania strony
checkmark doradztwo i konsulting
Obraz case study
Przeprowadziliśmy dokładną analizę platformy, z której wynikło, że możemy dwukrotnie przyspieszyć działanie strony. Prace powinny zająć nam nie więcej niż 40 godzin.
 Marcin, Senior Developer w Webini Marcin, Senior Developer w Webini
z 4 do mniej niż 2 sekund
z 4 do mniej niż 2 sekund

przyspieszenie czasu ładowania strony głównej

z 7 do 2,5 sekundy
z 7 do 2,5 sekundy

przyspieszenie czasu ładowania podstron produktowych i kategorii

o 63% szybciej
o 63% szybciej

moment wykonania eventu DOMContentLoaded

2 tys. USD miesięcznie
2 tys. USD miesięcznie

obniżenie kosztów utrzymania infrastruktury

niecałe 40 godzin prac
niecałe 40 godzin prac

do dwu-, a niekiedy trzykrotnego przyspieszenia wczytywania podstron

Jingle
wyzwanie projektowe

Sekundy tworzą barierę

Platforma eCommerce, oprócz wsparcia sprzedaży detalicznej, ma też pełnić funkcję wizerunkową – być online’owym katalogiem, prezentującym dostępne produkty.

Pomimo prac zespołów deweloperskich, platforma wciąż wczytywała się od 4 do 7 sekund, w zależności od rodzaju podstrony i znajdującego się na niej contentu.


Krystian Niedźwiecki

Można dokładać wszelkich starań, by zbudować mocny wizerunek, a i tak efekty kampanii rozbiją się o tych “kilka sekund za dużo”, podczas których wczytuje się strona. Klientami Helikon-Tex w dużej mierze są osoby zdecydowane i zdyscyplinowane. Podobną dyscyplinę próbowaliśmy wprowadzić na naszej platformie, by nie wywoływać wśród użytkowników niechęci do marki.

Krystian Niedźwiecki
Marketing Manager w Helikon-Tex

Helikon-tex.com korzysta z CDN Cloudflare oraz z rozwiązania chmurowego AWS.
Główny serwer usługi znajduje się we Frankfurcie.
ROZWIĄZANIE PROBLEMU

40-godzinna inwestycja

Deweloperzy przed rozpoczęciem prac przeprowadzili dokładne pomiary prędkości strony za pomocą narzędzi znajdujących się bezpośrednio w przeglądarce.

Logo Google Chrome
Logo Google PageSpeed Insights
Logo dareboost
Grafika przedstawiająca latarnię morską
Logo solarwinds pingdom

Zespół projektowy

Senior Developer

Regular Developer

Linux System Administrator

Quality Assurance

Project Manager

Dzięki Google Analytics wybrali cztery najpopularniejsze podstrony, dla których sprawdzali czas wczytywania. Na podstawie historycznych i aktualnych danych z wyznaczyli godziny, w których był największy, najmniejszy oraz przeciętny ruch na platformie.

Prowadzili kilkukrotnie serie pomiarów i wyciągali z nich średnią, by otrzymać jak najbardziej miarodajny wynik. Zadbali też o prawidłowe środowisko testowe – urządzenie, na którym prowadzili pomiary, przez cały czas było utrzymane w tej samej konfiguracji, a przed uruchomieniem pomiaru wykonywali tę samą sekwencję ruchów na platformie.

Deweloperzy, biorąc pod uwagę lokalizacje, z których pochodzi największa liczba klientów, sprawdzili też za pomocą NordVPN prędkość działania platformy w Europie Wschodniej, Azji czy Ameryce Północnej.

W jakim czasie wczytywały się podstrony przed optymalizacją?

Do pełnego załadowania strony głównej platforma potrzebowała średnio 4 sekundy. Wolniej, bo w 5 sekund, wczytywały się podstrony z treściami tekstowymi. Najdłużej, około 7 sekund, trzeba było czekać na załadowanie podstrony produktowej czy kategorii.

Strona główna 4120 ms
Strona z sekcji contentowej 5347 ms
Podstrona kategorii 5648 ms
Podstrona produktu 7834 ms

Prace optymalizacyjne

Członkowie zespołu, oprócz prac z kodem źródłowym, zwrócili dużą uwagę na optymalizację środowiska serwerowego. Bliska współpraca deweloperów z Linux System Administratorem zaowocowała dodaniem kolejnej warstwy cache’owania po stronie serwera. Pozwala ona natychmiast serwować użytkownikowi uprzednio odwiedzone strony, bez konieczności dynamicznego generowania przez aplikację zawartości całej witryny.

Wszystkie prace udało się zamknąć w mniej niż ustalone 40 godzin. 27 marca 2019 zespół rozpoczął pierwsze działania, a 31 marca przekazał zoptymalizowaną wersję platformy deweloperom Helikon-Tex.

Rezultaty prac

Strona główna dostępna w mniej niż dwie sekundy

Deweloperzy wykonywali pomiary według wcześniej określonego schematu również podczas prowadzenia prac, by kontrolować, który element miał największy wpływ na przyspieszenie działania strony. Bezdyskusyjnie kamieniem milowym było dodanie wspomnianej warstwy cache po stronie serwera.

Po zakończeniu wszystkich działań optymalizacyjnych średni czas wczytywania podstron wyglądał następująco:

Strona główna
Acceleration image
4120 ms
1987 ms
52%
Strona z sekcji contentowej
Acceleration image
5347 ms
1754 ms
67%
Podstrona kategorii
Acceleration image
5648 ms
2467 ms
56%
Podstrona produktu
Acceleration image
7834 ms
2348 ms
70%

To oznacza, że zgodnie z początkową estymacją, członkowie zespołu skrócili dwu-, a na niektórych podstronach nawet trzykrotnie czas potrzebny do pełnego załadowania. Przyspieszyli też moment wykonania eventu DOMContentLoaded o 63%.

Zejście z czasu ładowania podstron i… z kosztów utrzymania infrastruktury

Przyspieszenie działania platformy to nie wszystko. Przy okazji prowadzenia prac po stronie serwera, Linux System Administrator znalazł możliwość dwukrotnego zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury. Spostrzeżenie pozwoliło firmie zaoszczędzić blisko 2 tys. USD w skali miesiąca.

Krystian Niedźwiecki

Efekty prac Webini dało się odczuć natychmiast. Wcześniej musiałem czekać, aż platforma będzie w pełni gotowa do użytku, teraz jest dostępna właściwie od razu. Przechodzenie z jednej podstrony na drugą nie łączy się już z pełnym irytacji oczekiwaniem. Nasz eCommerce stoi na rozwiązaniu chmurowym od Amazona - AWS. Linux System Administrator Webini pokazał nam jak dwukrotnie zmniejszyć koszt utrzymania infrastruktury bez wprowadzania dużych zmian. Jedyne co się zmieniło to moment wykonania płatności do Amazona

Krystian Niedźwiecki
Marketing Manager w Helikon-Tex
PYTANIE DO KRYSTIANA

Co w Webini wywarło na Tobie największe wrażenie?

Krystian Niedźwiecki

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony faktem, że zespół wyszedł poza zakres ustalonych działań. Zgłosiliśmy się do nich z prośbą o przyspieszenie działania platformy, a dodatkowo otrzymaliśmy też wskazówkę, jak obniżyć koszt utrzymania infrastruktury. Widać, że Webini rzeczywiście dba o zadowolenie i pozytywne doświadczenia swoich klientów.

Krystian Niedźwiecki
Marketing Manager w Helikon-Tex