Projektowanie UX

Projekt User Experience jest fundamentalnym elementem tworzenia platform internetowych. To od niego zależy, jakie doświadczenia z serwisem będzie miał użytkownik, czy będzie chętny do korzystania z Twojego rozwiązania i czy zyskasz jego lojalność. Dobry UX ma bardzo duży wpływ na powodzenie realizacji celów biznesowych.

Cel:

Stworzenie kompleksowego, intuicyjnego projektu UX platformy z uwzględnieniem potrzeb i zachowań użytkowników oraz celów i wymagań, jakie produkt ma spełniać.

Pomożemy poprzez:

  • zapoznanie się z potrzebami grup docelowych Twojej platformy,
  • dostosowanie funkcji platformy do etapów ścieżki użytkownika oraz jego wymagań i przyzwyczajeń,
  • przygotowanie projektu UX, który zbuduje pozytywne doświadczenia odbiorcy i zmaksymalizuje konwersję,
  • stworzenie, w zależności od wymagań Twojego produktu, wireframe’ów, map stron i produktów, makiet UX czy klikalnego prototypu aplikacji.

Usługa przeznaczona dla:

  • firm i startupów rozpoczynających świadczenie usług za pośrednictwem platformy internetowej,
  • przedsiębiorstw chcących dokonać przebudowy istniejącego rozwiązania,
  • firm, którym zależy na budowaniu pozytywnych doświadczeń wśród odbiorców,
  • właścicieli platform, którzy dostrzegają problemy z konwersją bądź efektywną pracą z narzędziem mogące być następstwem braku lub źle zaprojektowanego UX,
  • działów marketingu odpowiedzialnych za interakcję marki z klientem.

Realizacja usługi

1

Analiza potrzeb

Konsultujemy z Tobą wymagania dotyczące funkcji i interaktywności systemu. Analizujemy, jakie mechanizmy mają posiadać poszczególne elementy aplikacji. W przypadku, gdy pracujemy nad przebudową istniejącego produktu, analizujemy badamy obecny UX serwisu.

2

Poznanie odbiorcy

Zapoznajemy się z grupą docelową Twojego produktu. Tworzymy persony, wyznaczamy punkty konwersji, łączymy potrzeby odbiorców z założonymi scenariuszami zachowań.

3

Konsultacja projektu

Na podstawie analiz i ustalonego wcześniej zakresu działań przygotowujemy projekt UX. Konsultujemy z Tobą wireframe’y, mapy stron i produktów, makiety czy klikalny prototyp aplikacji webowej.

Skuteczność Webini

ponad 1200 wireframe’ów

stworzonych na potrzeby projektów klienckich

80% aplikacji,

które tworzyliśmy, posiada kompleksowy zaawansowany projekt UX

średnio 5 dni roboczych

zajmuje nam przygotowanie projektu UX

Projektowanie UX

Projektowanie UX (User Experience) to zagadnienie obejmujące badanie oczekiwań grup docelowych platformy, wizualne kreowanie wyglądu portalu i określanie sposobu interakcji portalu z odbiorcą. Celem UX jest zaprojektowanie doświadczeń użytkownika w taki sposób, by osiągnąć postawione wcześniej cele.

Jakie są cele projektowania UX?

Cele stawiane przed projektowaniem UX różnią się nie tylko w zależności od branży czy konkretnego portalu, ale też grup użytkowników. Głównym celem działań projektanta jest stworzenie użytecznego serwisu. Zorientowanie na odbiorcę, jego przyzwyczajenia, potrzeby i umiejętności jest kluczowe w zbudowaniu portalu, po którym można się intuicyjnie przemieszczać.

Efekty dobrze zaprojektowanego doświadczenia użytkownika mogą być różne, często jednak nadrzędnym celem jest zmaksymalizowanie konwersji bądź ułatwienie codziennej pracy na narzędziu. Dobre projektowanie UX osiąga to poprzez stworzenie estetycznej, przyjaznej i przekonującej platformy. Musi mieć ona zrozumiały content, odpowiednią architekturę informacji, po której łatwo się przemieszczać, chociaż nie bez znaczenia jest też atrakcyjny design.

W zależności od charakteru biznesu odpowiednio zaprojektowana witryna będzie skłaniała użytkownika do powrotu na nią, pozostania na niej przez dłuższy czas, nawiązywania większej liczby interakcji czy po prostu dokonywania większej liczby transakcji. W przypadku projektowania wewnętrznego narzędzia dla firmy, celem dobrego UX będzie ułatwienie pracownikom korzystania z platformy, by ich działania były jak najbardziej efektywne.

Cele stawiane przed projektowaniem UX różnią się nie tylko w zależności od branży czy konkretnego portalu, ale też grup użytkowników. Głównym celem działań projektanta jest stworzenie użytecznego serwisu. Zorientowanie na odbiorcę, jego przyzwyczajenia, potrzeby i umiejętności jest kluczowe w zbudowaniu portalu, po którym można się intuicyjnie przemieszczać.

Efekty dobrze zaprojektowanego doświadczenia użytkownika mogą być różne, często jednak nadrzędnym celem jest zmaksymalizowanie konwersji bądź ułatwienie codziennej pracy na narzędziu. Dobre projektowanie UX osiąga to poprzez stworzenie estetycznej, przyjaznej i przekonującej platformy. Musi mieć ona zrozumiały content, odpowiednią architekturę informacji, po której łatwo się przemieszczać, chociaż nie bez znaczenia jest też atrakcyjny design.

W zależności od charakteru biznesu odpowiednio zaprojektowana witryna będzie skłaniała użytkownika do powrotu na nią, pozostania na niej przez dłuższy czas, nawiązywania większej liczby interakcji czy po prostu dokonywania większej liczby transakcji. W przypadku projektowania wewnętrznego narzędzia dla firmy, celem dobrego UX będzie ułatwienie pracownikom korzystania z platformy, by ich działania były jak najbardziej efektywne.

Badania jako podstawa projektowania User Experience

Niezwykle ważnym elementem projektowania User Experience są badania UX. To od nich nasi eksperci zaczynają pracę nad przebudową istniejącego rozwiązania lub nad stworzeniem nowej platformy. Podstawowymi działaniami są: 

  • poznanie użytkowników,
  • zbadanie rynku, w tym konkurencji, zastosowań interesujących rozwiązań,
  • wywiady z użytkownikami lub ankiety,
  • analiza feedbacku klientów (w przypadku istniejących już narzędzi).

Zbieranie potrzebnych informacji zapewniają również badania użyteczności. Eksperci przeprowadzają je na kilka sposobów. W przypadku istniejącej już witryny czy aplikacji badamy ścieżkę użytkownika i sprawdzamy, co sprawia mu trudność, a więc które elementy wymagają poprawy. 

Po stworzeniu prototypów makiet przydatne okazuje się badanie stron internetowych poprzez testy A/B. Dwie wersje strony są wyświetlane losowo kolejnym użytkownikom. W ten sposób jesteśmy w stanie sprawdzić różnice w poruszaniu się po witrynie, czasie, w jakim internauci pozostali na platformie czy wielkości konwersji, jeśli podczas wizyty dokonali oni zakupu lub wykonali pożądaną akcję. Porównanie różnych opcji pozwala uzyskać jednoznaczne dane i informacje na temat użyteczności stron internetowych w zależności od ich wersji.

Niezwykle ważnym elementem projektowania User Experience są badania UX. To od nich nasi eksperci zaczynają pracę nad przebudową istniejącego rozwiązania lub nad stworzeniem nowej platformy. Podstawowymi działaniami są: 

  • poznanie użytkowników,
  • zbadanie rynku, w tym konkurencji, zastosowań interesujących rozwiązań,
  • wywiady z użytkownikami lub ankiety,
  • analiza feedbacku klientów (w przypadku istniejących już narzędzi).

Zbieranie potrzebnych informacji zapewniają również badania użyteczności. Eksperci przeprowadzają je na kilka sposobów. W przypadku istniejącej już witryny czy aplikacji badamy ścieżkę użytkownika i sprawdzamy, co sprawia mu trudność, a więc które elementy wymagają poprawy. 

Po stworzeniu prototypów makiet przydatne okazuje się badanie stron internetowych poprzez testy A/B. Dwie wersje strony są wyświetlane losowo kolejnym użytkownikom. W ten sposób jesteśmy w stanie sprawdzić różnice w poruszaniu się po witrynie, czasie, w jakim internauci pozostali na platformie czy wielkości konwersji, jeśli podczas wizyty dokonali oni zakupu lub wykonali pożądaną akcję. Porównanie różnych opcji pozwala uzyskać jednoznaczne dane i informacje na temat użyteczności stron internetowych w zależności od ich wersji.

UX a UI

Oprócz działań skupionych na User Experience do naszych zadań należy również projektowanie UI. UX to proces w dużej mierze poświęcony kwestiom psychologicznym. UX designer dba o to, by produkt był jak najlepiej odebrany przez klienta, a także, żeby poruszanie się po witrynie było dla niego proste i przyjemne, co jest związane z użytecznością stron.

Celem UI, czyli czynności związanych z User Interface, jest projektowanie interfejsów graficznych. UI designer przenosi proponowany układ serwisu, czyli makietę, do interfejsu, który będzie przejrzysty i czytelny. Skupia się na stworzeniu stylu przewodniego, dobraniu odpowiednich grafik, innych elementów audiowizualnych i typografii, wzmacniając tym samym założenia UX. 

Dzięki współpracy działów UX i UI jesteśmy w stanie w pełni zaprojektować interfejs użytkownika w taki sposób, by dopasował się on do etapów ścieżki klienta i przyniósł wymierne korzyści – zarówno odbiorcy, jak i biznesowi.

Oprócz działań skupionych na User Experience do naszych zadań należy również projektowanie UI. UX to proces w dużej mierze poświęcony kwestiom psychologicznym. UX designer dba o to, by produkt był jak najlepiej odebrany przez klienta, a także, żeby poruszanie się po witrynie było dla niego proste i przyjemne, co jest związane z użytecznością stron.

Celem UI, czyli czynności związanych z User Interface, jest projektowanie interfejsów graficznych. UI designer przenosi proponowany układ serwisu, czyli makietę, do interfejsu, który będzie przejrzysty i czytelny. Skupia się na stworzeniu stylu przewodniego, dobraniu odpowiednich grafik, innych elementów audiowizualnych i typografii, wzmacniając tym samym założenia UX. 

Dzięki współpracy działów UX i UI jesteśmy w stanie w pełni zaprojektować interfejs użytkownika w taki sposób, by dopasował się on do etapów ścieżki klienta i przyniósł wymierne korzyści – zarówno odbiorcy, jak i biznesowi.


Wdrożenia Webini

office

Budowa platformy marketingowej

Stworzenie pełnej platformy marketingowej dostosowującej dynamicznie treści do zachowania i potrzeb użytkowników.

Porozmawiajmy o Twoim nowym projekcie